Wednesday, June 22, 2011

BANCIAN STAR- 99% PEMBACA SOKONG HIMPUNAN BERSIH 2.0



99 % daripada lebih sejuta responden menyokong perhimpunan BERSIH pada 9 Julai ini dalam bancian yang dijalankan oleh The Star Online.

Jumlah sebenar bilangan responden tidak dapat disahkan apabila portal berita berkenaan menghentikan banciannya kira-kira tengahari tadi.

Menurut skrin yang dirakamkan oleh seorang pengguna Facebook, jumlah responden mencecah 1.3 juta pada jam 12.25 tengah hari berbanding 527,330 yang dicatatkan pada jam 6.11 pagi ini, yang dirakamkan menerusi laman Google Cache.

Soalan yang dikemukakan berbunyi 'Apa pandangan anda berhubung perhimpunan BERSIH 2.0pada 9 Julai?, 1,312,917 responden menjawap 'Ia sepatutnya dibenar diteruskan' pada 12.25 tengahhari.

Manakala pilihan satu lagi - 'Ia harus dibatalkan' - hanya dipilih oleh 14,222 responden.

Ini kah bentuk kebebasan bersuara, kebebasan meluahkan perasaan dan kalau diganggu..boleh membawa kepada rusuhan..ini kah bentuk pemikiran generasi merdeka baru..generasi bebas lepas dalam menyuarakan apa sahaja pandangan..bagaimana kalau puak homoseks pula membuat tuntutan agar mereka juga diberikan kebebasan hubungan sumbang seperti di Amerika Syarikat..golongan gay minta diluluskan Undang-undang membenarkan gaya hidup gay..na'uzu billahi min zalik..

BEBAS DAN MERDEKA DALAM SYARIAT ISLAM..

No comments:

Post a Comment