Friday, November 20, 2009

JAMUAN AKHIR TAHUN KEBIRU 2009

Hari ini hari akhir persekolahan pada tahun 2009. Serentak dengan itu, Kelab Bilik Guru (KEBIRU) mengadakan Jamuan Akhir Tahun di Hotel M Suite, Johor Bahru. Kali terakhir saya ke hotel ini ialah ketika meraikan perpindahan saudara Kamalifauzi, Penolong Pengarah BTN Johor yang dapat berpindah ke Pejabat BTN Pahang. Kebetulan dewan yang sama juga di hotel berkenaan.

Jamuan memang menyelerakan. Usik mengusik sambil ketawa bersama rakan-rakan memang menyeronokkan. Saya yang duduk di main table asyik ketawa dengan telatah Hjh Zaleha Mat Jani yang memang melucukan dan menggembirakan. Terutama dengan 'ceramah' Kak Leha tentang adab dan protokol di meja makan. Maklumlah beliau pernah menghadiri kursus pasal makan-makan ini.

Dalam majlis itu juga, saya dapat anugerah dalam hal ehwal kerohanian di SMK DMYS. Patutlah Cik Rumaiah Asan, Pengerusi KEBIRU beria-ia benar mengingatkan saya supaya hadir rupa-rupanya ada kejutan buat saya. Terima kasih saya ucapkan kepada barisan pentadbir sekolah dan juga AJK KEBIRU kerana ingat juga kepada saya, apa yang saya sumbangkan tidaklah berapa sangat kepada sekolah ini. Ini kerana semua warga sekolah sebenarnya memang berminat dengan aktiviti-aktiviti keagamaan. Mohon maaf kepada semua guru atas segala kesilapan sepanjang tahun 2009 ini maklum kadangkala ada menyinggung perasaan samada kata-kata, tingkahlaku dan sebagainya. Sebagai manusia yang kerdil kadangkala kita terbawa-bawa dengan perasaan kita. Hanya Allah Yang Maha Sempurna.

Akhirnya, sama-samalah kita berdoa agar sentiasa diberi keselamatan oleh Allah sepanjang masa. Wassalam.

No comments:

Post a Comment