Tuesday, July 19, 2011

UTUSAN MALAYSIA PALSU




Akhbar Utusan Malaysia tidak dipercayai oleh sesetengah penyokong totok parti pembangkang. Namun mereka guna juga muka depan UM untuk mengelirukan pembaca.

Benarkah cincin yang bernilai RM24 juta milik Jacob and Co telah dibeli oleh seorang isteri VVIP?

Cincin yang didatangkan untuk sebuah "private exhibition" pada 16 April 2011 hanya berada selama empat hari sahaja di Malaysia dan dibawa keluar dari negara ini pada 20 April 2011.

Di mana cincin tersebut sekarang? Ia berada bersama pemiliknya Jacob and Co di New York.

Adalah tidak benar sama sekali Datin Seri Rosmah isteri Perdana Menteri membeli cincin bernilai jutaan ringgit itu dengan menggunakan wang simpanan sejak kecil lagi seperti yang telah dicanangkan oleh ahli politik yang desperado.

Dalam zaman ICT ini, semuanya boleh di super impose hinggakan mereka memalsukan muka depan akhbar Utusan Malaysia bagi "membenarkan" fitnah.

Sebab itu saya ingin menasihatkan jangan suka-suka forward atau tagged kepada rakan-rakan lain tanpa menyelidik terlebih dahulu akan kebenaran sesuatu berita atau cerita.

Sebelum ini, Tian Chua mengaku pernah melakukan kerja-kerja super impose foto Perdana Menteri bagi menjatuhkan kredibiliti pemimpin negara tersebut.

Kemahiran komputer disalahgunakan untuk membuat fitnah. Dosa pahala tak penting lagi. tapi bercakap menggunakan nas al-Qur'an dan Hadis..bukankah itu termasuk dalam perbuatan mempersendakan agama?

No comments:

Post a Comment