Tuesday, February 7, 2012

JANGAN PERSENDA KHALIFAH UMAR ABD AZIZ




1. Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menghapuskan DEB menyebabkan ribuan kontraktor dan peniaga Melayu di sana menghadapi saat-saat sukar sehingga terpaksa gulung tikar.

2. Ketua Menteri telah menghapuskan syarat wajib pemaju membina rumah kos rendah yang sudah pasti menyusahkan orang Melayu terutama di bahagian pulau.

3. Rumah ibadat orang bukan Islam tumbuh seperti cendawan selepas hujan sedangkan masjid dan surau lewat disiapkan kerana terpaksa melalui syarat pembinaan yang ketat.

4. Peniaga Melayu terpaksa menutup perniagaan akibat kesalahan yang kecil sahaja sedangkan kerajaan negeri telah membatalkan saman kesalahan meletak kenderaan yang dilakukan oleh kaum Cina walaupun kerugian terpaksa ditanggung oleh kerajaan.

5. Perbelanjaan Kerajaan Negeri mendadak naik lantaran pembelian arak yang berleluasa dalam majlis rasmi.

6. Ketua Menteri berpindah ke banglo mewah yang bertentangan dengan konsep CAT – kompetensi, kepercayaan dan ketelusan.

7. Kerajaan Negeri telah menukarkan syarat tanah pertanian kepada tanah perkuburan Cina.

8. Tanah seluas 140 ekar di Pondok Upeh, Balik Pulau telah diambil untuk membina Universiti Nanyang, Singapura.

9. Mereka merancang projek pembangunan pelancongan sebagai strategi untuk menghalau orang Melayu keluar dari Balik Pulau.

10. Perbadanan Ketua Menteri (CMI) dibentuk bagi mengambil alih tanah-tanah waqaf di Pulau Pinang. Tapak perkuburan Islam di Sungai Dua, Pulau Pinang untuk dikomersialkan telah diambil alih dengan kos sebanyak RM1.5 juta daripada Nor Hidayah @ Hidayah binti Mohd Zain.

11. Membiarkan pusat judi, rumah urut dan premis arak berleluasa tanpa kawalan.

12. Peruntukan untuk sekolah tahfiz hanya sebanyak RM 75 ribu berbanding RM10 juta diperuntukkan kepada sekolah vernakular Cina.

13. Golongan faqir miskin beragama Islam dipaksa hadir ke Tokong Dewa Ling Hean Kong Hwa Kwong, Teluk Air Tawar untuk menerima bantuan (hasil kutipan jualan tiket loteri) berbentuk beras dan gula sebanyak 5 kilo, juga kopi dan milo serta angpau sebanyak RM10. Mereka dipaksa untuk menunggu upacara mengadap sami dan berhala tamat sebelum boleh menerima sumbangan disampaikan.

14. Penjawat awam terpaksa memohon kebenaran daripada Ketua Menteri sebelum boleh dinaikkan pangkat ke Gred 48.

15. Melakukan zon semula bagi memecahkan penduduk Melayu supaya tiada suara majoriti Melayu di mana-mana kawasan pilihanraya.

Inilah caragaya pentadbiran seorang yang mengaku mengikut stail pentadbiran Khalifah Umar bin Abd Aziz..merupakan penghinaan kepada tokoh Khalifah Islam tersebut..

Boria Pulau Pinang membawa cerita..yeba..dengan tukang karutnya Mat Sabu..

No comments:

Post a Comment