Monday, October 17, 2011

SUDAH TIADA MODAL


Menggunakan gambar sebagai alat propaganda telah berlaku sekian lama. Penggunaan karikatur dalam menyampaikan sesuatu ideologi seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Amerika Syarikat ke atas rakyatnya bagi mendapatkan mereka yang berminat untuk menyertai tentera Amerika Syarikat seperti Uncle Sam wants you..kebanyakan kita pernah melihat karikatur Uncle Sam tersebut.

Sekeping gambar lebih bermakna daripada 1000 patah perkataan. Ungkapan bermaksud baik ini bagi menggambarkan sesuatu pandangan, ideologi, perasaan mahupun peristiwa bertujuan untuk memberikan impak kepada pembaca.

Dengan kemudahan teknologi kini, mudah untuk menyunting foto mengikut selera pengguna.

Lihat foto di atas. Nampak seolah-olah Pope tidak melihat kepada PM kita. Mereka berhadapan namun terlihat jua keganjilannya. Seolah-olah tiada komunikasi antara mereka.

Itu belum lagi dilihat dari sudut pakaian rasmi upacara keagamaan yang dipakai oleh Pope hanya dalam upacara tertentu dan bukannya dipakai dalam majlis menyambut mana-mana pemimpin negara dunia.

Dilihat dari segi aqidah, tujuan foto ini ditindih atau di super impose adalah menunjukkan kononnya Perdana Menteri sanggup mengenepikan aqidah demi mengambil hati pemimpin besar gereja di Vatican, Rom, Itali. Kita ingin bertanya: Apakah hukumnya sekiranya uduhan mereka ini tidak benar? Bukankah dosanya akan berbalik kepada si pelempar tuduhan?

Sebagai tambahan serangan ke atas PM di samping tuduhan kerajaan enggan menerima pelaksanaan hukum hudud, pemimpin negara difitnah bersekongkol dengan Yahudi dan paderi demi mengekalkan kuasa.

Semua orang pasti dapat merasakan kelainan foto tersebut namun ramai yang akan berdiam diri dan akan terus menyumbang kepada penyebaran fitnah dengan peristiwa atau slot yang lain pula untuk menjatuhkan reputasi pemimpin yang disegani dunia bagi melindungi pemimpin mereka yang rosak moralnya.

Jangan nafikan seluruh dunia tahu kebejatan tersebut. Pertimbangan politik dan penguasaan Yahudi ke atas dunia lah yang memungkinkan fitnah, spekulasi, super impose dan sebagainya menjadi santapan minda para pengkhianat negara.

Kepada Allah kita berserah dan kepadaNya kita mohon perlindungan dari segala fitnah Dajal..

No comments:

Post a Comment