Saturday, August 6, 2011

DOA PASAK TUJU GEMILANG


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kami berhimpun pada pagi ini menyatakan rasa syukur dapat menjayakan Program Pasak Tuju Gemilang anak-anak didik kami bersama ibubapa cemerlang.

Ya Allah Ya Aziz Ya Jabbar

Berilah kami kekuatan agar kami dapat menggunakan seluruh tenaga dan pemikiran menjana nafas baru bagi berkongsi ilmu dan maklumat menangani keperluan dan tuntutan semasa selari dengan era globalisasi masakini.

Ya Fattah Ya Alim

Engkau gembelingkan seluruh tenaga kami untuk melakukan anjakan paradigma bagi merealisasikan impian kami memperolehi skor sempurna pelajar-pelajar kami dalam peperiksaan PMR, SPM dan STPM bagi tahun 2011.

Allahumma Ya Zal Jalali wa al-Ikram

Engkau mantapkan hati kami dengan semangat memburu kejayaan, anugerahkan kami keupayaan berfikir melangkaui zaman, melakukan perancangan melepasi kebiasaan demi membuahkan keputusan yang gemilang.

Akhirnya Ya Allah,

Kami mohon pada Mu agar kami dapat mengaplikasikan pengisian program sepanjang hari ini dalam perjalanan harian hidup kami, membudayakan ilmu dalam kehidupan, bersandarkan adat dan hukum Tuhan, berpandukan hadis dan firman, melandasi hidup dengan akhlak dan ihsan bagi mendapat reda Ilahi.

No comments:

Post a Comment