Wednesday, August 24, 2011

DOA PENUTUPAN BULAN SAINS SOSIAL DAN PENGHAYATAN KEMERDEKAAN


Kami berhimpun meminta ampun, memohon restu, mengharap redha Mu dan menyusun segala rasa syukur kerana hanya Engkau sahajalah yang mengizinkan kami menjayakan Bulan Sains Sosial dan Penghayatan Kemerdekaan pada tahun 2011 ini.

Kami mohon Engkau berkati segala perencanaan yang diatur, semua perancangan yang disusun dan program yang dilaksanakan yang akan dirasmikan penutupannya sebentar lagi mendapat rahmat serta perlindungan dari Mu.

Bersempena dengan Bulan Penghayatan Kemerdekaan ini, kami pohon kepada Mu agar Engkau kurniakan kami nikmat keselamatan dan kesejahteraan serta lindungilah kami dari segala maksiat, perbuatan munkar dan bencana.

Bimbinglah anak bangsa kami agar mereka dapat memahami serta menghayati erti kemerdekaan sebenar, sentiasa bersyukur dengan nikmat kemerdekaan, menjunjung prinsip Rukunegara dan mempertahankan kedaulatan Perlembagaan sebagai wahana keharmonian dan kemakmuran negara.

Cucurilah rahmat dan keampunan kepada para pejuang kemerdekaan terdahulu seperti Tok Janggut, Mat Kilau, Dato Bahaman dan Tok Kenali serta para pejuang yang tidak kami kenali.

Lindungilah kami semua dari wabak penyakit, dari bencana peperangan yang menyiksakan dan dari segala fitnah dan perbalahan yang merugikan ummah.




























No comments:

Post a Comment